Chocolademelk

Een blogpost over chocolademelk. Je zal misschien je wenkbrauwen fronsen, maar ja, u leest het goed: chocolademelk!

Wanneer ik chocolademelk klaarmaak in een tas heb ik altijd moeite om het cacaopoeder helemaal onder de melk te mengen. Wanneer je chocolademelk maakt met Nesquick of iets dergelijks dan vind ik de klontertjes erin lekker. Klonters pure cacao, dat is een totaal ander verhaal.

Chocolademelk maken begint met een tas hete melk en een eetlepel cacaopoeder.

Ik heb mijn chocomelk graag intens, afhankelijk van jouw smaak kan het variëren. Ik voeg geen zoetstoffen toe, maar ook dit is naar eigen voorkeur.

Nu komt het geklungel: gebruik ik een lepel of een kleine klopper? In elk geval brengt het mij een rommelboel op en geen lekkere chocolademelk.

Soms heb ik een aha-erlebnis, en deze ontdekking is er één van. Ik heb namelijk mijn melkopschuimer gebruikt om het cacaopoeder te mengen met de melk. Het resultaat is een perfect gemengde chocolademelk en bovendien heb je een mooi schuimlaagje!

Het is wel even oppassen dat je niet te hoog of te schuin komt met de melkopschuimer, anders wordt het een boeltje. Ja, ik spreek uit ervaring (maar ik ben een beetje klungelig als het op zo’n dingen aankomt). Gewoon een beetje opletten en dat komt in orde.

  

Afhankelijk van hoe heet je je chocomelk graag hebt kan je de tas nog even opwarmen in de microgolfoven. Ik heb graag hete chocomelk met gesmolten marshmellows, daarom warm ik de chocomelk op.
Nu dient enkel de chocomelk afgewerkt te worden met bijvoorbeeld slagroom, marshmellows, cacaopoeder of stukjes chocolade. Of allemaal, dat kan én mag ook!

Geniet van jullie lekkere chocolademelk!

Leave a Reply

