Bosto Rice Cooker – snel en lekker

Onlangs is mijn oog gevallen op Bosto Rice Cooker. Dit is voorgestoomde rijst die je een minuutje in de microgolfoven moet opwarmen. Elk potje is ideaal voor één persoon. Dit is handig als je snel iets in elkaar moet boksen voor het avondeten en je bent alleen. Of voor in mijn situatie.
Ik heb gekozen voor de bruine rijst. Je hebt ook keuze uit gewone rijst en basmati rijst.

Normaal trek ik mijn neus op voor “luie mensen”-eten, zoals ik het graag noemen wil. Ik hou van koken, experimenteren en ontdekken, alles behalve van kant-en-klaar maaltijden. Ik hou ook van gezond eten en ik vermijd -zo goed en zo kwaad mogelijk- lege calorieën en ongezonde voeding. Lees: aardappelen, wit brood, gekleurd bruin brood, witte rijst en pasta – als het gaat over koolhydraten.
Jammer genoeg wordt hier thuis de voorkeur gegeven aan witte rijst. Wij hebben zilvervliesrijst in zakjes, wat voor twee tot drie personen is. In ieder geval, veel te veel voor mij alleen.

Eerlijk, ik had wel een beetje schrik om het te proeven. Gaat het wel gaar zijn? Is het niet te droog? Gaat het niet taai zijn?
Verbazend genoeg vind ik het lekker! Voor mij is het zeker niet minder qua smaak en textuur dan gewone rijst. Dit ga ik zeker in huis blijven halen totdat ik alleen woon.

Het klaarmaken van de rijst is simpel. Je haalt hem uit de verpakking, prikt enkele gaatjes in de plastiek en zet het potje in de microgolf. Natuurlijk is enige voorzichtigheid aangeraden bij het weghalen van de plastiek folie wegens de stoom.

De plastiek is nogal hardnekkig om door te prikken dus raad ik je aan om een mesje te gebruiken in plaats van een vork. Verder kies ik in situaties zoals deze (denk maar aan popcorn in een papieren zak) altijd voor de bereiding op lagere wattage. Ik ga ervan uit dat je dan minder kans hebt dat je eten overgaar of verbrand gaat zijn.

Ik heb de rijst dus een minuutje laten stomen op 500 watt.


Deze eenpersoonsportie rijst is voor mij een aanrader.

Leave a Reply

