Cookie dough dip

Zaterdag heb ik twee bakjes aardbeien gekocht om strawberry mojito’s te maken. Zonder alcohol, want vaak verpest alcohol de smaak van cocktails, vind ik, alcohol is niet zo mijn ding. (Misschien is een post over die strawberry mojito’s leuk want deze zijn echt heerlijk!) Ook ben ik die dag besloten om mijn ouders te bezoeken. Je kan het misschien al raden, ik heb twee bakjes aardbeien meegekregen.

Vier bakjes aardbeien. Veel te veel aardbeien. Aardbeien die te lekker zijn om in de blender te gooien om smoothies te maken.

‘s Avonds gezellig in de zetel hangen met een kom aardbeien op de schoot met bloemsuiker. Klinkt goed.
Maar ik wou eens iets anders dan bloemsuiker.

Plots dacht ik aan cookie dough dip. Cookie dough is vreselijk lekker om zo te eten of te mengen in ijs crème.
Het leek ook een goede combinatie met aardbeien.

Op zoek naar een recept maar ik vond niet direct mijn goesting en ik had ook geen zin om ‘s avonds de cup afmeting om te zetten naar gram en milliliter. Ik heb mijn eigen zin dan maar gedaan, wat lekkere dingen bij elkaar gesprokkeld en naar eigen gevoel afgewogen.

 Ik heb gekozen voor blonde en bruine suiker, vloeibare boter (want dan moet ik niet wachten tot de boerderij boter zacht is), philadelphia en chocoladeschilfers.

 

Begin met de suiker en boter in een kommetje af te wegen. Ik heb gekozen voor twee eetlepels of 30 gram bruine suiker en 1 eetlepel of 15 gram blonde suiker samen met drie eetlepels boter. Meng de suiker en de boter.

Wanneer het onder elkaar geroerd is kan je de roomkaas toevoegen, ik heb een eetlepel milka roomkaas toegevoegd en toen was mijn schaaltje op. Daarna heb ik nog twee eetlepels gewone roomkaas toegevoegd.

Goed mengen, bestrooien met chocoladeschilfers en klaar!

De dip smaakt naar cookie dough door de suiker die ik gebruikt heb maar het heeft vooral een frisse toets door de philadelphia kaas. Het is lekker met aardbeien, maar het zal ook lekker zijn met koekjes, zoals dit klassiek gegeten wordt.

Leave a Reply

