Ontdekt in januari

Elke maand probeer ik wel iets nieuws uit, ontdek ik lekkernijen waarvan ik het jammer vind dat ik het niet eerder ontdekt heb. Dit wil ik graag delen op mijn blog.

Piña Colada

Ik hou van mocktails, dat heb ik onlangs ontdekt in de lounge bar ‘Limonada‘. Ik heb er enkele heerlijke cocktails gedronken, waaronder een alcoholvrije versie van de piña colada. Jammer genoeg was de sfeer er om naar huis te schrijven, een ongezellig boeltje.

Na een poging om de cocktail thuis te maken, die grandioos mislukt is, heb ik na wat snuisteren in de winkel bij de healthy juices de piña colada versie gevonden van Healthy People. Ik vind ‘m echt heerlijk en ‘t is telkens om van te genieten. Het leuke eraan is dat je het zo kan drinken maar dat je hem ook kan mixen met alcohol en zo makkelijk een lekkere cocktail te voorschijn kan toveren!

Er zijn ook nog andere smaken te vinden zoals de mojito en de cosmopolitan.

Amandelpasta

Toen ik deze amandelpasta zag staan, wou ik deze graag eens op de boterham smeren in plaats van de gewoonlijke pindakaas. Ik vind ‘m heerlijk smeuïg en vol van smaak. Zo’n klein potje amandelpasta is redelijk prijzig, wat jammer is. Het leuke is dat de pasta volledig natuurlijk is, zonder toegevoegde oliën (wat je wel hebt bij de goedkope(re) pindakazen).

Hartige havermout

‘s Ochtends eet ik altijd een kommetje havermout, aangevuld met fruit en noten naar gelang waar ik zin in heb die dag. Maar havermout hoef je niet steeds ‘s ochtends te eten, het kan ook ‘s middags of ‘s avonds want de hartige versie van havermoutpap moet je zeker eens proberen!

Met de hartige havermout kan je heel wat kanten uit, meer inspiratie kan je hier vinden: hartige havermout

Ik heb hem gemaakt met aivar, gemalen kaas, nog wat avocado en een spiegeleitje bovenop.

Leave a Reply

