Ontdekt in februari

Ook deze maand heb ik geprobeerd om mijn smakenpallet te verrijken.

Herontdekt: groene smoothie

Ik ben helemaal niet gek van groene smoothies. Het ziet er niet appetijtelijk uit en meestal is het ook zo. Maar nu de boerenkool in seizoen is, wou ik de jonge blaadjes gebruiken in een smoothie.

Het was een verrassend resultaat want ik vond het lekker: geen bittere smaak maar de volle smaak van het fruit. het zag er ook niet zo afgrijselijk onsmakelijk groen uit dan wat ik gewoon ben.

  • 1 banaan in enkele stukken
  • een groot stuk verse ananas geschild en in stukjes gesneden
  • een halve mango geschild en in stukjes
  • handjevol jonge boerenkool
  • een glas kokoswater (ik heb kokoswater met appelsien gebruikt)

Doe alle ingrediënten in de blender en mix totdat het fijn is.

Smakelijk!

Supersec: puree met algen

Het klinkt vreselijk marginaal, puree uit een zakje, water toevoegen en klaar. Maar het is in de naam van de wetenschap, dan mag het wel, hè.

Door de algen bevat de puree heel wat meer eiwitten, dit geeft een gezondere toets aan puree. Want hoe je het ook draait of keert, aardappelen bevatten snelle suikers en zijn niet zo gezond. De algen geven ook smaak aan de puree en die smaak is best te pruimen.

De puree is heel gemakkelijk om te maken: water laten koken, de vlokken toevoegen en eens goed roeren. Klaar. Naar smaak kan je wat boter of kaas toevoegen, vertelt de verpakking mij.

Op de verpakking staat er ook dat je de vlokken voorzichtig moet toevoegen en dat roeren met een klopper aangeraden is.

Ik heb de vlokkenpuree in een keer toegevoegd aan gestoofde prei, waar ik eerst wat water heb bij gegoten, en alles door elkaar geroerd heb met een vork. Dat ging perfect.

Ik ben overtuigd!

Leave a Reply

