Ontdekt in mei

Mei zit er alweer op en hier zijn de dingen die ik ontdekt heb deze maand!

Salade in een bokaal

Het is hip tegenwoordig en ik heb de trend onder de loep genomen. Je zou je salade enkele dagen op voorhand kunnen samenstellen en bewaren in de bokaal. Alle groentjes zouden lekker vers blijven, zelfs de sla. Ik ben benieuwd!

Maandag heb ik twee bokalen gevuld met een salade (tomaat, mais, rode bonen, avocado, wortel, kip en gemengde sla), ik heb gewacht tot donderdag om de eerste bokaal te openen en te testen.

De sla was heerlijk krokant en stevig, alle groentjes smaakten vers. Heerlijk en makkelijk, dit doe ik vaker. Handig om mee te nemen naar school of werk, is ook gezonder tegenover plastic potten.

Ik ben fan!

Lamingtons

Ik heb al een paar keer meegedaan aan de maandelijkse uitdagingen van Daring Bakers. Deze maand hebben we lamingtons gemaakt, een voor mij totaal onbekend Australische dessert. Het zijn blokjes biscuit gedompeld in chocoladesaus en gewenteld in kokosschilfers.

Heerlijk! Ik hou niet van de klassieke biscuit want meestal is die droog en vind ik het een onaangename textuur hebben. Dit is bij de lamingtons helemaal niet, ze zijn lekker sappig en smaakvol.

Dit staat op mijn dit-moet-ik-nog-eens-maken lijstje.

Leave a Reply

