Ontdekt in juni

Mango kip curry en mango limonade

Zeven mango’s, wat doe je daar mee? Een week lang ontbijten met een mango smoothie? Ik wou er iets origineler mee doen. Zo heb ik ontdekt dat mango perfect past bij een kip curry. Heerlijk fris, zomers en fruitig!

Om af te koelen in de hittegolf van vorige week (temperaturen boven 25°C, vreselijk!) heb ik mezelf getrakteerd op een mango limonade -een mangonade ?- heerlijk en een leuke afwisseling tussen al dat water!

Heel simpel om te maken:

Ik heb een halve mango gepureerd met een scheut water, zo gaat het mixen makkelijker en krijg je een fijner resultaat. De gepureerde mango serveerde ik in een jar, aangevuld met ijskoud water en ijsblokjes. Ik heb zelfs geen suiker toegevoegd, zo blijft het verfrissend en ook gezond.

Voeg een takje munt toe voor een extra frisse toets.

Ik heb de limonade gemaakt met mineraalwater (lees: water van de kraan) maar dit zal ook een topper zijn met bruiswater.

Enjoy!

Leave a Reply

