Ontdekt in augustus

Skyr

Het is al een tijd geleden dat de gewone yoghurt ingeruild heb voor Griekse yoghurt. Het bevat meer proteïne en minder (verzadigd) vet. Gezonder dus. Maar bij Griekse yoghurt voeg ik altijd wat agavesiroop toe omdat het een vrij zure yoghurt is. Zo verlies je de gezondheidsfactor ervan natuurlijk.

Enkele weken terug heb ik Skyr ontdekt. Simpel gezegd: Ijslandse / Scandinavische versie van Griekse yoghurt. Veel proteïnen en geen vetten. Het is een heel romige maar stevige yoghurt. Ik vind ‘m een aangename smaak en textuur hebben. Heel wat minder zuur in vergelijking met Griekse yoghurt, er is nog steeds een zure toets maar aangenaam. Ik ben helemaal verkocht en ik kan niet wachten tot mijn voorraad Griekse yoghurt op is!

Skyr heeft dezelfde pluspunten als (Griekse) yoghurt: hoog aan bacteriën, protëinen, calcium, ‘goede’ cholesterol. Goed voor je bloedvaten, voor je beenderen en perfect om je spieren van de nodige energie te voorzien. Een must-have in een gezonde levensstijl.

Ontdek Skyr!
Skyr heb ik teruggevonden in de zuivelrayon van Albert Heijn.

Fotobron: Cure Joy

Leave a Reply

