Ontdekt in september

Deze foto heb ik gevonden op Simone’s Kitchen en ik vond ‘m zo leuk dat ik hem even geleend heb 🙂

Hands off my chocolate

Hands off my chocolate is niet alleen chocolade in een leuke verpakking maar is ook in een leuke vorm gegoten. Kleine porties die makkelijk af te breken zijn, perfect voor die craving zonder dat je je slecht hoeft te voelen. Heel makkelijk om te zeggen: per dag maar één stukje! Of net niet…

Want lekkere chocolade, dat is het wel! Hoewel dat vanuit Nederland komt is de chocolade gelukkig Belgisch. Er gaat niets boven Belgische chocolade en hier mogen we best trots op zijn.
Er zijn heel wat smaken terug te vinden, heel leuk vind ik dat verschillende chocolades gecombineerd worden in één reep. Zo kan je een reep kopen dat een combinatie is van witte en melkchocolade. Mijn favoriet is natuurlijk extra dark. Heerlijk bitter en een intense smaak.

Dat vind ik net zo leuk aan Hands Off My Chocolate want donkere fondant chocolade vind je niet zo maar in repen om van te snoepen.

Oreo’s met pb

Ik sprong bijna een gat in de lucht toen ik deze tegenkwam in de winkel! Ik heb direct twee verpakkingen meegenomen van deze Oreo’s met pindakaas. Ik dacht: dit kan niet verkeerd gaan. Toen ik voor het eerst proefde was ik meteen verkocht! De zoute en umami toets die de pindakaas geeft aan de oreo balanceert de extreem zoete vulling. Maar na enkele gegeten te hebben was ik minder enthousiast. De smaak verveelt snel, hoewel ik deze nog altijd beter vind dan de originele. Deze zijn veel te zoet voor mij en ik denk dat net daarom deze combinatie me aanspreekt. Maar ik had ze minder zoet verwacht. Voor mij mag er heel wat meer suiker vervangen worden door pindakaas.

Jammer genoeg is en blijft het een Amerikaans koekje en moet het zoet genoeg zijn… Ik blijf wat hangen tussen de twee, enerzijds is het een aangename verandering maar is het niet goed genoeg om toch voor deze variant te gaan. Ik raad je vooral aan om zelf eens te proeven en zelf je oordeel te vellen!

Leave a Reply

