Ontdekt in oktober

Dessert Moments van Alpro

Alpro heeft iets nieuw, en het klinkt aanlokkelijk. Een smeuïge pudding met amandel- of kokossmaak. Ik ben niet zo’n fan van kokos, ik lust het wel maar ik ga het niet bewust kopen, dus werd het de amandel variant. Ik keek er echt naar uit, ik hou wel van amandel. Ik vind de amandelmelk heel lekker van Alpro, dus ging ik ervan uit dat dit ook dik te pruimen is.

Niet dus. Thuiskomen van de winkel, als tussendoortje zo’n potje want ik kan niet wachten om het te proeven. Vreselijk, smaakt voor mij naar chemische brol, wat ik totaal niet gewoon ben van Alpro. Ik weet niet wat er mis is gegaan hiermee, het smaakt naar amandelextract en het is té aanwezig om het lekker te kunnen vinden. Te overheersend. Voor mij een no-go.

Ik had ergens gehoopt dat het op basis van amandelmelk gemaakt zou zijn, dat je de subtiele, natuurlijke smaak van amandel zou hebben, maar nee… Smijt er maar gewoon genoeg amandelextract in en ‘t is ook goed.

Ik heb al gelezen dat anderen het lekker vinden, waar zijn jullie smaakpapillen?!
Misschien ligt het aan de potjes die ik gekocht heb, misschien moet ik het nog eens kopen en valt het allemaal best mee? Maar ik durf niet meer, ik wil niet nog eens met zo’n potje zitten: “Ik zal het maar opeten zeker, ik kan dat moeilijk wegsmijten” en denken “ik moet nog zo’n potje opeten als we de verpakking eerlijk verdelen onder onze tweeën”. Ik had gehoopt dat mijn wederhelft er zot op zou zijn, maar die vond dat al even vreselijk als ik.

Gelukkig heb ik deze maand ook nog iets leuk ontdekt, en dat is gepasteuriseerd eiwit in een flesje.

two chicks eiwit

Voor de geïnteresseerden: ik heb het gevonden in de Albert Heijn; in het rek bij de pudding en room. In de groothandel bestaat dat natuurlijk, ik vond het jammer dat dat niet vrij te vinden is in de winkel. Als je voor een recept enkel eiwit nodig hebt moet je dan nog iets vinden om wat te maken met de eigelen. Of je kan gewoonweg voedsel verspillen en het weg gooien, maar dat vind ik veel te jammer.
Zo’n flesje is dan perfect en het is ook makkelijk af te wegen. Het is gepasteuriseerd dus het blijft ook even goed, genoeg tijd om de eiwitten op te gebruiken.

Ik heb het gekocht om de macarons ermee te maken. Ik heb ze een aantal keer opnieuw gemaakt, dus heb ik al heel wat van het flesje opgebruikt. Zonder eigelen te verspillen. Zalig. Ik heb nog enkele recepten in het achterhoofd zitten waarmee ik de eiwitten kan opgebruiken, want ze blijven niet eeuwig goed.

Leave a Reply

